چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کد خبر: 356728
۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷
تبلیغ دین

حوزه/ روحانی کاروان رضوی، با تاکید بر تاثیرگذاری هنر در تبلیغ دین گفت: همراهی دین و هنر در امر تبلیغ می‌تواند به گسترش معارف اهل بیت(علیهم السلام) کمک فراوانی نماید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، ظهر امروز در دیدار خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با هنرمندان و خبرنگاران آذربایجان غربی، حجت الاسلام دسترس اظهارداشت: هنرمند با القای پیام حقیقی دین می تواند میلیون ها انسان را تحت تاثیر قرار دهد که این مهم یکی از اساسی ترین ویژگی های هنر و ماندگاری آن در اذهان و قلوب مردم است.

این استاد حوزه ارومیه، افزود: قرآن کریم می فرماید:«إن السمع والبصر والفؤاد كل أولئك كان عنه مسئولا» هنر القا در خدمت هنرمند است و این در سیره امام رضا(ع) مورد تکریم قرار گرفته، چرا که در قیامت تمام اعضا و جوارح در مقابل اعمال خویش جوابگو خواهد بود؛ بنابراین چه بهتر که این جوارح در مسیر الهی و اشاعه دین خداوند حرکت کند.

وی با اشاره به تاثیر هنر در ترویج معارف اهل بیت(ع) تصریح کرد: تنها هنر است که می‌تواند معارف ائمه اطهار(ع) و اهل بیت(علیهم السلام) را در جهان جاری و ساری کند، به تصویر کشیدن عصر عاشورا، ساخت فیلم، اشعار در مدح ائمه(علیهم السلام) می‌تواند در ایجاد حس جدید و منقلب ساختن باورها و اعتقادات افراد به وسیله هنر مفید باشد.

حجت الاسلام دسترس افزود: قرآن کریم در قالب هنر نزول یافته و تکرار و تلاوت مکرر آن موجب آشکار شدن زیبایی هایش می شود، نزول بالاترین معجزه پیامبر اکرم(ص) به وسیله هنر، مانع از کهنه‌گرایی آن شده و مرور بیشتر آیات و تلاوت آن، زمینه کشف حقایق و لذت بیشتر از قرآن می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha